Příběh o podvedené seniorce je díky žánrovým prvkům divácky vděčný, aniž by opouštěl realistické vyznění. Kromě Křišťálového glóbu si film odnesl i cenu pro představitelku hlavní role.
White Lotus pro úchyly. I tak by se dal stručně charakterizovat nový film režiséra Brandona Cronenberga Infinity Pool. V temné sci-fi o skupině turistů v zemi, která jim umožňuje beztrestně páchat zločiny, se nám dělá špatně nejen z toho, jací jsme, ale i z toho, jakými bychom snadno mohli být.
Ve svém jedenáctém filmu konstruuje Wes Anderson další ze svých stylizovaných světů. Ukazuje, že umělecká tvorba je pro něj především způsobem zvládání úzkostí a traumat.
Luca Guadagnino pět let po smyslné romanci Call Me By Your Name znovu režíroval Timothéa Chalameta. Podobenství o dvou mladých lidech, kteří se milují až k sežrání, získalo v Benátkách cenu za režii.
Tvůrce rafinovaných žánrových filmů Dominik Moll se obrací ke skutečnému případu upálené dívky. Konfrontuje nás s tím, jak přistupujeme k ženským obětem.
Klimatická krize, náboženská dogmata a dívčí dospívání – taková byla témata nejlepších kraťasů nominovaných na Oscara v kategorii, kterou většina mediální pozornosti míjí.
Film Darrena Aronofského je příběhem složité nápravy minulých chyb. Z nenápadného vyprávění o jedné z mnoha rozvrácených rodin se postupně stává metafyzické podobenství o vykoupení ze života, který se nepovedl.
Temná existenciální komedie, ve které McDonagh znovu zkoumá lidskou neschopnost potlačit ego a spolupracovat v zájmu většího celku, neproměnila žádnou z devíti oscarových nominací.
Film Todda Fielda se strhující Cate Blanchett přináší reflexi vztahu umění a společnosti v dynamickém vyprávění o rozpadu tvůrčí osobnosti. Nevyhýbá se ani absurdním, odlehčeným polohám.
Norský snímek Je mi ze sebe špatně, který vstoupil do českých kin, prozkoumává naše narcistní životy pohledem nesympatické antihrdinky, ve které se částečně poznáme každý.
Temně komická společenská satira o hledání smyslu ve světě zamořeném informacemi potvrzuje nadčasovost knihy Dona DeLilla. Film Noaha Baumbacha za ní nezaostává významovou ani stylistickou bohatostí.
Režisér a scenárista Rian Johnson se vrátil k postavě detektiva Benoita Blanca. Jeho sociálně kritická detektivka však tentokrát míří na příliš snadné cíle.
Snímek Oběť slovenského režiséra Michala Blaška se zaměřuje na fungování systémových struktur ve společnosti, které pomáhají generovat a udržovat nerovnost a zároveň využívají různé nejasné události jako propagandu.
V letošní filmové anketě se opakoval pouze jeden snímek. Aftersun skotské debutující režisérky Charlotte Wells. Zbytek seznamu je pestrým výběrem diváků, kteří se filmem zabývají z různých pozic.
Pokračování úspěšného snímku Avatar se kromě velkolepé sci-fi pokouší i o rodinné drama. Pořád ale zůstává u jednorozměrných postav.
Osobní témata nestála ve filmech Stevena Spielberga nikdy stranou. Tentokrát je konfrontuje přímo. Vyspěle a bez zbytečného sentimentu.
Vítězný film z loňského festivalu v Benátkách je zdařilou adaptací díla nobelistky Annie Ernaux, ve kterém se osobní překrývá společenské v empatickém vyprávění.
Po mezinárodním úspěchu se film Běžná selhání scenáristky Kláry Vlasákové a režisérky Cristiny Grosan dostal i do českých kin. Jaká byla cesta od námětu k hotovému snímku?
Ruben Östlund si z Cannes odvezl Zlatou palmu za cynickou moralitu o křehkosti i houževnatosti kapitalistického systému. V některých ohledech zachází do extrémů, ale většinu času zůstává na povrchu.
V úterý 13. září zemřel Jean-Luc Godard, filmař, popkulturní ikona a radikál, který nikdy neustrnul, osvobodil se od estetiky a vždy důsledně mapoval možnosti svobody.
Mezi filmy režisérek nastupující generace se často objevují snímky patřící k takzvaným body hororům. Čím autorky tento subžánr láká? Přetiskujeme text z nového čísla A2, které se věnuje splatterpunku.
Nový snímek o Janu Žižkovi nemá smysl poměřovat historickou skutečností. Místo nábožensky zanícených bojovníků nabízí „svobodné“ žoldnéře, kteří spoléhají sami na sebe.
Filmování podle Assayase nelze oddělit od života. Nepřekvapí proto, že se filmař v hravém seriálovém rozšíření svého kultovního filmu vypořádává vedle změn filmového průmyslu také s vlastním životem.
V hororovém sci-fi westernu Nene lítá v oblacích nad ospalým kalifornským rančem něco jako UFO. Skutečnými původci nebezpečí jsou ovšem lidé dole na Zemi.
Sci-fi, fantasy, kung-fu, sociální a psychologické drama, akce, komika, budhismus, feminismus, queer… To vše se v rychlém tempu na diváka valí 139 minut, první nádech je možný až v poslední čtvrtině filmu.
V souvislosti s rozhodnutím Nejvyššího soudu Spojených států se diskutuje o interrupcích na všech možných úrovních. Jak je vyobrazuje audiovizuální popkultura?
Režisér a scenárista Alex Garland se ve svém novém snímku zabývá patologickou nenávistí k ženám. Příklonem k symbolickému pojetí ale nakonec jeho výpověď ztrácí na působivosti.
Česká televize je v problémech kvůli nízkým poplatkům, HBO odchází ze střední Evropy a Státní fond kinematografie nemá dostatek peněz. Martin Baxa jen krčí rameny a promenáduje se ve Varech.
Filmová biografie Elvise Presleyho je průletem třemi dekádami amerických dějin. Jednu z největších hudebních ikon australský režisér portrétuje jako oběť rolí, které jí vnutil zábavní průmysl.
Atentát na Heydricha se stal motivem několika českých i koprodukčních filmů. Filmová zpracování této historické události ukazují, že se zdaleka nejedná o neproblematický námět. Přetiskujeme text z nového čísla A2.