Klimatická krize, náboženská dogmata a dívčí dospívání – taková byla témata nejlepších kraťasů nominovaných na Oscara v kategorii, kterou většina mediální pozornosti míjí.
Film Darrena Aronofského je příběhem složité nápravy minulých chyb. Z nenápadného vyprávění o jedné z mnoha rozvrácených rodin se postupně stává metafyzické podobenství o vykoupení ze života, který se nepovedl.
Aktivistka za práva původních amerických obyvatel se po půlstoletí dočkala oficiální omluvy od Akademie udělující nejprestižnější filmové ceny světa.
Obsazení svobodné země cizí mocností, vyhnání z domovů, vykořenění… Některé motivy snímku Utéct se teď staly bolestně aktuální.
Rasismus amerického vězeňského systému, nelehká práce indických novinářek nebo hypertrofovaný čínský kapitalismus – to jsou témata dokumentů, z nichž jeden obdrží 27. března Oscara.
Hollywoodská elita vede kulturní tažení proti rasismu a za vyváženou reprezentaci. Oscarový ceremoniál však ukázal, že vůbec nereflektuje nespravedlivou strukturu vlastního fungování.
Devadesáté třetí předávání Oscarů v noci na pondělí po čtrnácti měsících uzavřelo nejdelší oscarovou sezónu v historii. Večer byl uvolněný, intimní a plný dlouhých proslovů.
Americká akademie filmového umění a věd v posledních letech usiluje o větší diverzitu. V žádné kategorii se jí to zatím nedaří tak dobře jako u dokumentů.
Současná změna v nastavení pravidel amerických Oscarů navazuje na procesy, které započaly už před lety. Ve skutečnosti se žádná kontroverze nekoná.
Předávání americké filmové ceny nemělo ani letos moderátora a potřebný spád. Oproti loňsku ale alespoň neskončilo výsměchem filmovému řemeslu, nýbrž jeho oslavou.
Krátký loutkový film Dcera Darii Kashcheevy z pražské FAMU získal už 40 ocenění a probojoval se až k oficiální oscarové nominaci. Snímek o rodinných vztazích, vině a odpuštění přitom přináší i inovativní přístup k animačním technikám.
Ceny Akademie letos propásly možnost odejít se ctí. Spasit by je mohla jen radikální transformace, které však není schopná.
Ceny Akademie filmového umění byly letos ještě větší hnůj než obvykle.
Nadšené kritické ovace letošního oscarového vítěze v kategorii neanglicky mluvených filmů jsou výsledkem nepochopení implicitního třídního poselství filmu.
Představitelka služebné Cleo z Cuarónova snímku Roma je nominovaná v kategorii Nejlepší herečka v hlavní roli.
Udělování významných cen násilníkům dává ženám postiženým sexualizovaným násilím jedinou zprávu: vlastně se nic nestalo.
Oscarový snímek Barryho Jenkinse vypráví o rasovém a sociálním vyloučení i homosexualitě s citlivou zdrženlivostí.
Je Oscarem ověnčený Saulův syn nekompromisní příspěvek k vyčpívajícímu žánru filmů o holokaustu, nebo exploatační artový gameplay z prostředí Osvětimi?
Na letošním oscarovém ceremoniálu se odkrylo hned několik bolavých míst současného Hollywoodu.
Jaké cíle si klade kampaň #OscarsSoWhite? Chce skutečně nastolit diktaturu kvót v hollywoodských filmech?
Nový snímek Alejandra Iñárrita je opět hlavním kandidátem filmových Oscarů. Vymyslel zaručený recept k okouzlení filmové akademie?
Po americkém internetu koluje video amerického rappera Puffa Daddyho, v němž trochu pateticky prosí své fanoušky, aby se určitě šli podívat na film 12 let v řetězech: „Ten film konečně říká pravdu. Je krutý, ale upřímný, jde o součást terapeutického procesu.“ Afroamerické celebrity ale nejsou jediní, které film tak silně oslovil. Snímek Stevea McQueena přesvědčil […]