Počítačová strategická karetní hra Beecarbonize klimatickou krizi pojímá jinak než dosavadní herní průmysl. Namísto boje o přežití nabízí překvapivě věrohodné budování realistické utopie.
Před virtuálním objektivem se v nezávislé videohře Umurangi Generation během apokalypsy potkává kolonialismus a maorská kultura.
Začátek fenomenální hry na hrdiny Disco Elysium patří k nejpamátnějším herním momentům dekády. Vhodná chvíle vydat se do temné čtvrti fiktivního města Revachol je právě teď.
Kontroverze okolo videohry Kingdom Come ukazují zbytečnou nenávist v hráčské komunitě a urputnou snahu bránit hry před kritikou za každou cenu.
V textu o počítačových hrách bez hranic pojedeme z Chile na Sázavu a zase zpátky. Hry chilského studia ACE Team jsou totiž v moři titulů vytěžujících nejrůznější kultury příkladem inspirace tamní mytologií, který vás nadchne.
Zápletka hry Call of Duty: Modern Warfare vychází z americké operace Pouštní bouře. Masakr, který v únoru 1991 spáchali Američané a jejich spojenci, tu ale mají na svědomí Rusové.
Na příkladu soupeření mezi herními platformami Epic Store a Steam se ukazuje, že konkurence je dobrá především pro trh a až v druhé řadě pro lidi.
Série stříleček Wolfenstein už dvacet let bez kontroverzí zosobňuje nenáročnou počítačovou zábavu. Proč by mělo být najednou skandální střílet virtuální nácky?
Brzy vyjde pokračování legendární střílečky Wolfenstein. Ultrapravičáci jsou pohoršení a považují ho za levičáckou propagandu.
Videohra Hellblade: Senua’s Sacrifice na první pohled vypadá jako další z dlouhé řady fantasy mlátiček. To je však jen první dojem.
Odpůrci americké feministky Anity Sarkeesian se rozhodli narušit její vystoupení na youtuberské konferenci.
V oblíbené střílečce Insurgency bude kurdská bojovnice zachraňovat své blízké ze zajetí fundamentalistů.
Hernímu designérovi Ramseymu Nasserovi se podařilo vtipnou formou zasáhnout do společenské debaty o násilí.
Nová virální senzace Pokémon Go dobře ilustruje nejpalčivější ekonomické problémy dneška.
Čtvrté pokračování legendární hry Fallout jako by bylo produktem vlastního fikčního světa: korporacemi ovládané společnosti, která masově uspokojuje požadavky konzumní společnosti neschopné vývoje.
Videohry si po dlouhých letech vydobyly respektovanou pozici v kultuře. Genderová revoluce je ovšem teprve čeká.