marketing | Deník Alarm

Pokud chceme zachovat život na Zemi, musíme změnit sami sebe

Nová studie ukazuje, že za změnou klimatu stojí proměna lidského chování. A jeho změna je cestou k nápravě.

stb
Že Snoop Dogg přestává hulit? Byla to jen virální kampaň, která se navíc nepovedla

Slavný rapper neskončil s marihuanou, jen se stal součástí marketingového plánu firmy na výrobu nového typu umělých ohnišť. Společnost teď přiznala, že reklama nezabrala a obětí neúspěchu se stal její výkonný ředitel.

kve
Místo politiků odchází z ANO marketéři. Strana jako firma se zadrhla

Po deseti letech končí v hnutí ANO většina marketingových expertů. Co nového přinesli do české politiky a je možné mít politickou stranu bez politického obsahu?

Spálené cukroví versus prase Růžena. Danuše Nerudová konkuruje v marketingu Andreji Babišovi

Politické boje se ve 21. století vedou trochu i o to, kdo dokáže na internetu působit jako opravdovější člověk. Této disciplíně dlouho dominoval Andrej Babiš, nově ho však dohání Danuše Nerudová.

Magdalena Dušková
„Čórka – nejlepší způsob, jak se vyjádřit.“ Hornbach komodifikuje krádež a zaplétá se do marketingové mystifikace

Z prodejen Hornbachu po celé Evropě se na začátku září začala ztrácet obrovská svítící písmena. Nyní vyšlo najevo, že si je Hornbach krade sám. Vstupuje zpeněžování nezávislosti a autenticity do nové fáze?

Jan Vakát
Babiš šaškující na festivalech jako závažný antropologický problém

Jak může superbohatý oligarcha ukázat, že je jedním z nás? Chlápkem, který si dá rád pivo a s partou zazpívá oblíbený hit?

Pavel Šplíchal
Jarmark prázdnoty a politika obrazu

Dnešní politika není jen soubojem o program, ale hlavně o obrazy. Konkurenti Andreje Babiše však stále neumí ani jedno.

Karolína Černá
Okamurův (aero)plán

Tomio Okamura obhájil post předsedy ve straně, která je přesným negativem svobody a přímé demokracie. Svůj politický projekt řídí jako letadlo.

Jan Hamerský
„Pro Branky, body, kokoti je silná mediální platforma základ“

Rozhovor o novém, feministickém formátu Blesku pro ženy, který válcuje (nejen) sociální sítě.

Apolena Rychlíková
O možnostech politiky v postpolitickém světě

Politika „po konci politiky“ přeje expertním řešením a zamlčuje sociální konflikty ve společnosti. Pro levici i sociální hnutí to znamená nové výzvy.

Arnošt Novák
Babiš nemůže za vaše posraný preference

Andrej Babiš sází v politice na přímý kontakt s lidmi. Měli bychom se to od něj učit.

Martin Vrba, michalspina
V odcházení Vladimira 518 gorila zadupala architekta

Pro Vladimira 518 maká budoucnost úplně skvěle. Jeho nová deska je ale spíš nejistým hledáním nových forem vyjádření.

Ondřej Horák, michalspina
Facebook cílí reklamu na citově zranitelné děti

Firma v posledních týdnech čelí závažným obviněním z rozsáhlého zneužívání dat uživatelů a podvodu.

drd, drd
Sobotkovo PR: i nuda se musí umět prodat

Bohuslav Sobotka často působil až moc suše. V posledních týdnech ale ukázal, že se umí chovat i jinak. Dokáží toho merketéři ČSSD využít?

Pavel Šplíchal
Reklamy jsou špatné, áno? Ale občas se povedou

Koncern Heineken následuje Pepsi a natočil sociálně angažovanou reklamu. Nizozemský pokus ale dopadl o poznání lépe.

Lukáš Pokorný
Skandální odhalení z Berkeley: Pepsi nespojuje

Extrémně nepovedená reklama Pepsi sklidila oprávněný výsměch. Americký komik navíc empiricky prokázal, že plechovka koly nesbližuje.

Lukáš Pokorný
Příliš drahá rovnost

Feminismus se čím dál častěji stává součástí marketingových strategií, které však ve své podstatě jdou proti jeho myšlenkám.

Eva Svobodová, michalspina
Moje hnutí ANO

Vzpomínky na desetiměsíční šichtu v komunikačním oddělení hnutí ANO před volbami v roce 2013.

Pavel Šplíchal
Emmanuel Macron: Politika jako startup

Podle průzkumů má liberální kandidát Macron největší šanci porazit ve francouzských volbách Marine Le Penovou. Pod rétorikou změny však nabízí jen obhajobu stávajících pořádků.

Sára Vidímová, michalspina
Data, jež obrátila svět vzhůru nohama

Psycholog Michal Kosinski vyvinul metodu pro detailní analýzu povahových rysů na základě aktivity uživatelů na Facebooku. Pomohl podobný nástroj vynést Donalda Trumpa do prezidentského křesla?

Hannes Grasseger, Mikael Krogerus
Kapely bez ambicí v ČR nechceme!

I v Česku se rozbujel nový žánr zaručených návodů, jak uspět v hudebním průmyslu. Kapely mají zvládat marketing, networkovat a hlavně nevyčuhovat.

Karel Veselý
PC Music – Šmoulové v hyperrealitě

Fenomén PC Music se stal hlavním tématem debat o současné taneční hudbě.

Karel Veselý
Z lásky k blbosti

Na národní notu se rozhodly hrát už i nadnárodní řetězce. Třeba nás tohle absurdní spojení probere z nacionalistického poblouznění.

Jonáš Hájek
Otec vlasti jako zboží

Chystané oslavy 700. výročí narození Karla IV. odrážejí pokrytectví naší politické reprezentace.  

Karel Šima
MS Brazílie 2014: Mediální masopust

Sportovní žurnalistika spojuje zábavu se statistickými údaji a vytváří tak vlastní, striktně apolitickou realitu.

Vojtěch Ondráček
MS v Brazílii: Fotbal jako byznys

Navzdory úvodní výhře domácích fotbalistů, navzdory armádě v ulicích, navzdory očekávání státníků a zprávám masových médií se odpor proti fotbalovému mistrovství světa v Brazílii nikam nevytratil. Protesty pokračují a dále si berou na mušku nejen rozhazovačnost brazilské vlády, ale i samotnou roli fotbalové organizace FIFA (Fédération Internationale de Football Assocation). Právě tato instituce stojí za proměnou […]

Vojtěch Ondráček
Marketing a propaganda z KLDR

Jakmile jsem v programu Febiofestu spatřil severokorejský propagandistický snímek Soudružka Kimová bude létat (Comrade Kim Goes Flying, 2012), věděl jsem, že v letošním poměrně slabém ročníku bez velkých jmen a důležitých filmů půjde o jeden z nejsilnějších zážitků. Nakolik skutečnost nakonec předčí má očekávání, jsem však tenkrát ještě nemohl tušit. Když jsem se dočetl, že jde o koprodukci Severní […]

Tomáš Stejskal
Hvězdy, nebo prostitutky?

Neuplyne snad ani jeden den, aby mi nepřišla do mailové schránky, případně na sociální síti žádost o příspěvek na crowdfundingovou akci. Podporu po mně chtějí krachující časopisy, ambiciózní knihy, muzikanti natáčející desky či plánující nějaké neobvyklé koncertní akce. Je jich tolik, že kdybych vyhověl každému, musel bych do měsíce vyhlásit osobní bankrot. Někdy to vypadá, […]

Karel Veselý
Pojďte na pivo, pane řediteli

Přinášíme reakci divadelního režiséra Jiřího Honzírka na rozhodnutí ředitele Moravské galerie Jana Presse neprodloužit smlouvu s kultovní kavárnou Podobrazy v Brně a nahradit ji „kavárnou spíše muzejního typu, jaké známe z evropských měst“. (Text je uveden závorkou, dává najevo své vedlejší poslání, dovysvětluje text závorkou neuvedený, je tu pro to, aby doplnil sdělení již vyřčená, […]

Jiří Honzírek, Tereza Stejskalová