Třetí díl Rautu jsme se vydali natáčet do Galerie hlavního města Prahy, abychom zjistili, jak se v práci a v životě daří těm, kdo denně pečují o návštěvníky a návštěvnice výstav.
Z nového čísla časopisu A2, věnovaného dopadům koronavirové krize na výstavní a muzejní provoz, publikujeme rozhovor s provozovatelem pražské galerie Svit.
Aktuální téma špinavých peněz v umění otevírá obecnější otázku financování uměleckého provozu. S tím souvisí i role, jakou má – nebo by mělo mít – umění ve společnosti.
Londýnská výstava připomíná sté výročí Říjnové revoluce v jednom z nejprestižnějších výstavních prostorů.
Ve světě umění sílí kritika uměleckých soutěží. Umělkyně nominované na Cenu Národní galerie kritizují dění uvnitř nejprestižnějšího německého uměleckého ocenění.
Obyvatelé losangeleské čtvrti Boyle Heights mají dost hipsterských kaváren a fancy galerií. Bojí se o své domovy.
Strategickou výhodou nového českého projektu, který má být „Uberem na trhu s uměním“, je jeho ignorantský vztah k umění.
Jakou letošní událost na poli výtvarného umění považujete za nejdůležitější? Ptali jsme se několika spřízněných teoretiků umění a kurátorů.
Výstava organizovaná bankou a komerčními galeriemi s cílem získat pro umění kupce nemůže nahradit nefungující veřejné instituce.