Nonastalgie je tesknění po raných devadesátých letech. Právě ta nejvíce prostupuje nedávnou peticí proti vedení AVU, Národní galerii i Ceně Jindřicha Chalupeckého.
Film Petra Hátleho sleduje pár sériových vrahů, kteří jako by uzavírali éru devadesátých let. Toto smutné dědictví je přitom stále živé. A nejen v popkultuře.
Populární taneční kultura raných devadesátek nás učí, že společně sdílená radost může být revoluční.
Nový seriál České televize Devadesátky a dokument Polosvět ukazují, jak se z paměti malé a specifické skupiny, totiž policistů, stává dominantní způsob vzpomínání na devadesátá léta.
V knize Devadesátky Johany Fundové se vzpomíná na údajně bláznivou dobu plnou nečekaných možností. Co se za touto nostalgií skrývá? A v čem se liší od vysmívaného vzpomínání na normalizaci?
Čtyřdílná minisérie Rédl Jana Hřebejka a scenáristy Mira Šifry, natočená v produkci České televize, je překvapením letošní seriálové sezóny.
Odpor proti Babišovi se veze na vlně falešné nostalgie po „zlatých časech“, které pro většinu z nás nikdy neexistovaly. Jediné řešení je změnit podmínky, z nichž vzniká oligarchie.
Piráti odmítli postavit Jana Rumla jako svého kandidáta do Senátu. Udělali dobře.
Na letošní 1. máj připadlo dvacáté výročí obsazení squatu Milada. Ta je dodnes symbolem svobody a odporu – a její příběh zároveň vyvrací řadu mýtů o squattingu.
Z centra Prahy si vládnoucí politické skupiny udělaly polosoukromý zlatý důl, ve kterém pro život obyvatel už nezůstalo místo.
Pětidílný dokumentární cyklus Dějiny neposlušnosti nabízí podmanivý pohled na dějiny českého ekologického hnutí a zrcadlí vývoj naší společnosti.
Zemřel jeden z architektů kupónové privatizace, který se názorově rozešel s Václavem Klausem a snažil se bránit nepravostem při ekonomické transformaci.
Miloš Zeman se momentálně nachází na konci svých sil, sametový výprodej mu ale může poskytnout novou energii.
Nejslavnější český vězeň Jiří Kajínek nám bezděčně nastavuje zrcadlo. Moudře v něm ale nevypadáme.
Rozhodnutí poroty udělit Cenu Jindřicha Chalupeckého Matyáši Chocholovi odráží krizi liberální demokracie.
Vzpomínky na karvinský underground konce devadesátých a začátku nultých let.
Hudební mainstream se vrací do devadesátých let. Neožívá grunge ani britpop, ale žánry a hudebníci, kteří tehdy byli v jejich stínu.