Bratislava | Deník Alarm

Duhová Bratislava

Přinášíme fotoreportáž ze sobotního pochodu Duhový PRIDE, který upozorňuje na nenaplněná základní práva a svobody lidí z LGBT komunit na Slovensku.

Karolína Poláčková
Jakou cestou se vydá Slovensko?

Mohutné protesty na Slovensku nemají jasné východisko a ani opozice není výkladní skříní liberální demokracie. Budoucnost tak může přinést i nepříjemná překvapení.

Saša Uhlová
Povstání pokračuje

V Bratislavě začíná antifašistický festival s názvem Povstanie pokračuje. Navazuje na tradici Slovenského národního povstání.

red, red, michalspina
Slovenský Volkswagen paralyzovaný štrajkom za vyššie mzdy

Odboráři od úterý vyjednávají s největším soukromým zaměstnavatelem na Slovensku o platových podmínkách. Zatím se nechystají ke kompromisu.

Michael Augustín, michalspina
Antifašisté zaplnili ulice Bratislavy. Kotlebovci se neukázali

Přinášíme fotoreport z bratislavských ulic, kde se sešlo takřka dva tisíce odpůrců fašismu. Neonacisté výročí vzniku kolaborantského Slovenského štátu poprvé po čtrnácti letech neoslavili.

Jan Trnka, Petr Zewlak Vrabec
Krajina zmatených mileniálů

Vysoká podpora Kotlebově ĽSNS mezi mladými lidmi je reakcí na socioekonomické rozdělení Slovenska.

Lukáš Likavčan
Na podporu Aleny a našich přátel ve střední a východní Evropě

Prohlášení Janise Varufakise k napadení Aleny Krempaské z minulého týdne.

Janis Varufakis
Bratislava patří antifašismu

Traduje se, že slovenské protesty bývají tiché a nudné. Rozhodně to však neplatilo tenhle víkend.

Lukáš Likavčan
Mix měsíce: Pjoni

Březnový mix měsíce namíchal mladý slovenský producent Pjoni. Představuje svůj nový projekt Isama Zing.

red, Ondřej Bělíček
Neonacisté v Bratislavě: Chaos a atmosféra strachu

V Bratislavě proběhla největší neonacistická demonstrace od vzniku samostatného Slovenska. Centrem města prošel pochod proti islamizaci, kvótám a za Evropu pro Evropany.

Václav Krajňanský
Návod na použití umělecké scény II.

Nově vzniklá výstavní síň Dom umenia / Kunsthalle Bratislava zápasí s klientelismem a je ukázkou netransparentního spojení veřejného a soukromého 

Jana Kapelová