performance | Deník Alarm

Výstava o Genesis P-Orridge odkaz britských provokatérů spíše zatajuje

Vůdčí osobnost britského kolektivu COUM Transmision a industriálních pionýrů Throbbing Gristle se v holešovickém DOXu dočkala pozoruhodné retrospektivy. Od návštěvníků ale žádá, aby si veškerý kontext o umělcích nastudovali sami.

Karel Veselý
Spousta žen najde díky burlesce sebevědomí, říká umělkyně Linda von Schwärze

S tanečnicí Lindou von Schwärze o roku s pandemií v oblasti divadelního a performativního umění, o pečovatelské práci v domově pro seniory nebo vlivu burlesky na ženské sebevědomí.

Apolena Rychlíková
Divné a psychotické výstupy. S House of Garbáge o divadelním pojetí dragu

K nejvýraznějším současným domácím drag queens patří čtveřice performerů působících pod hlavičkou House of Garbáge. Přetiskujeme rozhovor z nového čísla kulturního čtrnáctideníku A2.

Šárka Gmiterková, Antonín Tesař
Nejsem toto tělo

Rozhovor s umělkyní Markétou Garai o podobnostech mezi trhem umění a prostitucí, zacházení s ženami v pornoprůmyslu a vnímání krásy a sexuality.

Darina Alster
Nečekaný comeback růžového tanku

Dočasná instalace růžového tanku v Brně vyvolala hned několik protestů. Proč a koho stále dráždí?

Jan Bělíček
A2lart #6

Marx Christmas!

Vladimír Turner
Ruský umělec zapálil vchod sídla tajných služeb

Známý ruský umělec a aktivista Petr Pavlenskij dnes v noci zapálil hlavní vchod do budovy ruských tajných služeb.

jnb
Je Stratil nácek?

Josef Klíma ve svém pořadu představil umělce Václava Stratila jako propagátora nacismu. Prokázal tím, že je vskutku spořádaný občan.

Antonín Handl
Zemřel Milan Kozelka. Nejspíš bude zase nuda

Odešel spisovatel a performer Milan Kozelka, nesmlouvavý kritik minulého režimu i polistopadové éry.

Lukáš Rychetský, Jan Bělíček
Rituál, terapie, kontemplace. Rozhovor s Jokem Lanzem

Jedním z hostů pražského festivalu KontrA2punkt, který se uskuteční 15. prosince, bude švýcarský hudebník Joke Lanz (nar. 1965). Od roku 1989 vydává desky a vystupuje pod jménem Sudden Infant. V devadesátých letech byl členem Schimpfluch­-Gruppe, pravděpodobně nejradikálnější umělecké skupiny ve Švýcarsku od roku 1916, kdy se zde zrodil dadaismus. Pro jeho tvorbu je určující osobní, expresivní a fyzický ráz, zároveň ale […]

Jan Klamm