Minulý týden Štěpánka Jislová získala cenu Muriel v kategorii nejlepší komiksová kniha, scénář a cenu České akademie komiksu za autobiografické album Srdcovka. Dílo otevírá nejen osobní bolavý příběh, ale taky jeho systémové okolnosti.
Po sedmi letech od Dívky jménem Patience se známý kreslíř vrací s grafickou novelou Monica. Dílo se znovu točí kolem putování časem i kolem autorovy vlastní komiksové obsese.
Komiks autorské dvojice Berger – Kavalír se vrací k české superhrdince z druhé poloviny šedesátých let, která je opředená mnoha mýty. S jejím odkazem pracují poměrně volně a jejich Octobriana funguje hlavně jako dobrý akční komiks.
Kniha švédské autorky Liv Strömquist V zrcadlové síni, která nově vyšla v českém překladu, zkoumá ideál ženské krásy a to, jak ženy s tímto ideálem vyjednávají, bojují, nebo ho naopak pomáhají utvářet a udržovat při životě.
Po několika dekádách očekávání konečně vznikla seriálová adaptace komiksu Neila Gaimana Sandman. Podařilo se jí však pouze neurazit.
Nejnovější kniha předního představitele komiksového žurnalismu sleduje osudy kanadských původních obyvatel. Přetiskujeme recenzi z aktuálního čísla A2.
Komiks Ve vězení patří k nejuznávanějším autobiografickým mangám. Autor popisuje svůj tříletý pobyt v japonském vězení a delirickou každodennost trestanců. Přetiskujeme text z nového čísla A2 věnovaného vězeňské literatuře.
Výrazně jiný ženský svět, než jaký známe z klasické literatury, představuje ve svém debutu komiksový*á autor*ka Lee Lai. A přitom vypráví o jednom z nejstarších témat – o lásce.
Hlavní padouch nového pokračování marvelovského komiksu Kapitán Amerika mluví mimo jiné o boji s feminismem a chaosem. Psychologa Jordana Petersona tato analogie pobouřila.
Česká komiksová tvorba je stále pestřejší a originálnější. Domácí tvůrci čile přebírají vlivy z nejrůznějších zahraničních zdrojů a snaží se jim dávat osobitý rozměr.
Český komiks posledních tří dekád dohání proměny, kterými toto médium ve světě prošlo mnohem dříve. Jak bude vypadat kánon tuzemského komiksu po roce 1989?
Komiksové seriály jsou v poslední době poněkud nudné. Neplatí to však pro sérii Doom Patrol, která se vydala cestou bizarnosti. Nedávno skončila její druhá sezóna.
Namísto druhé komiksové knihy přišla s učebnicí, aby si komiks mohl nakreslit kdokoliv. Vepsala do ní lásku ke svým dětem a zvířatům, ale i zkušenost sexuálního zneužívání.
Dlouhodobě stagnující filmová produkce DC komiksů se odhodlala k odvážnému kroku. „Holčičí“ film Birds of Prey je drzý a zábavný.
Tři komiksové sešity Traum jsou suverénním a průlomovým debutem jednoho z nejoriginálnějších českých kreslířů.
Kanadský komiksový kreslíř a scenárista ve svých příbězích ukazuje odvrácenou stranu kanadské idyly. Kromě hokeje jsou zde i alkoholismus, násilí a rozvrácené rodinné vztahy.
Namísto velkolepé podívané nabízí Joker pokus o charakterovou studii a kritiku společnosti lhostejné ke svým nejslabším. V obojím ale zůstává spíš na půli cesty.
Americké nakladatelství Devil’s Due Publishing chce prý využít „nerdský potenciál“, který se skrývá v současné vycházející hvězdě americké politiky.
Podívejte se na komiks, který ukazuje poměrně stabilní teploty na planetě za posledních 22 000 let – až do prudkého výkyvu v posledním století.
Francouzská kreslířka Emma v komiksovém stripu Měla jsi mi to říct ukazuje, proč žena nemá povinnost být „manažerkou“ domácnosti.
Mladá francouzská ilustrátorka vytvořila kreslený návod, jak se zachovat v situaci, kdy jsme svědky islamofobního obtěžování muslimů na veřejnosti.
Filmové zpracování marvelovského komiksu za svou předlohou silně pokulhává. Především kvůli depolitizaci hlavního příběhu.
Nový film z dílny společnosti Marvel popírá zaběhnutá paradigmata superhrdinských příběhů.
Do jaké míry je česká komiksová scéna v dobrém stavu, je problematická otázka. Je pravda, že komiksy pro dospělé u nás vycházejí a lidé je čtou a berou vážně, což není samozřejmost. Na druhou stranu se poslední dobou zdá, jako by komiksový trh stále více kostnatěl. Namísto vyhynutí tak dnes komiksům v češtině možná hrozí spíš syndrom […]
Sešitový komiks umíral. Hlavní distribuční kanál, kterým se zářná dobrodružství desítek nejroztodivnějších, ale přece tolik podobných superhrdinů měsíc co měsíc dostávala ke svým čtenářům, se začal komplikovat již počátkem devadesátých let. Na konci první dekády nového tisíciletí už to ovšem vypadalo, že situace klasických comic booků amerického typu je fatální a neřešitelná. I když se […]