komercializace | Deník Alarm

Policejní zásah na konferenci Vogue na Univerzitě Karlově? To není vtip!

Korporátní konference pod záštitou děkanky na Fakultě humanitních studií vyvolala protesty studujících. Organizátoři na ně následně přivolali policii.

Tatiana Chavalková Badurová
Univerzita jako firma, nebo místo participace?

Karlova Univerzita založila společnost pro inovace CUIP, aby se propojila s komerčním sektorem. Spíš by však měla podpořit demokratickou participaci akademické obce.

Tereza Stöckelová
„Mánes krvácí a začíná smrdět,“ říkají mladí umělci

Umělecká skupina Bolt 958 svou přímou akcí upozornila na současné dění v prostorách někdejšího Spolku výtvarných umělců Mánes.

jnb, michalspina
Český startup prorazil ve světě

Strategickou výhodou nového českého projektu, který má být „Uberem na trhu s uměním“, je jeho ignorantský vztah k umění.

Pavel Sterec
Kolik stojí identita?

Letošní ročník Prague Pride je víc než kdy jindy zatížen snahou vydělat na alternativách.

Jiří Feryna
Sdílení jako mimikry kapitalismu platforem

Sdílení většina lidi považuje za pozitivní a ušlechtilou věc. Právě toho využívají velké firmy jako Uber a Airbnb.

Kateřina Smejkalová
A2lart #7

Mánes: For sale

Pražská služba
Hipsteři podle Látala

Režisér Jan Látal se v jednom z dílů dokumentárního seriálu Kmeny ujal úkolu zachytit scénu, pro niž se vžilo publicistické klišé hipsteři. Výsledkem je rovněž klišé.

Tomáš Schejbal
Smrt falešnému metalu

Metal je jedním z posledních hudebních žánrů, který se neustále vzpírá komercializaci. S novou kampaní oděvní značky H&M to ale má těžké.

Karel Veselý
Proč dnes už není žádná revoluce možná?

Proč je neoliberální systém tak stabilní? Proč se setkává s tak malým odporem? A to navzdory čím dál rozevřenějším nůžkám mezi bohatými a chudými?

Byung-Chul Han