Jihlava | Deník Alarm

Nesvoboda v Bělorusku, zakázková ekonomika nebo Unabomber. Co neminout z letošní Ji.hlavy

Jedna z nejlepších českých filmových akcí se z internetového azylu vrací do DKO a dalších jihlavských lokací. Nabídne výběr dokumentů i filmů, které myšlení o dokumentárním formátu nápaditě rozšiřují.

Martin Šrajer
Útok na plameňáky? Češi to mají v genech

V diskuzích o malých vinících útoku na plameňáky v jihlavské zoo se objevil i tvrdý biologický rasismus.

MFDF Ji.hlava: nespoutaný Island i francouzská nová vlna

Už za měsíc začíná jubilejní dvacátý ročník Mezinárodního festivalu dokumentárního filmu v Jihlavě.

PR TEXT
Dlouhá cesta k prvnímu jihlavskému referendu

Zastupitelé města Jihlava rozpoutali karneval obstrukcí, které mají znemožnit místní referendum o spalovně odpadů.

Jakub Vaníček
Parvez Sharma: Saúdská Arábie je největší nebezpečí

S indickým dokumentaristou a aktivistou za práva gayů jsme hovořili o náboženství a homosexualitě, Saúdské Arábii nebo uprchlické krizi.

Apolena Rychlíková
Znovu začít myslet filmem

Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě se dočkal nečekaného rozuzlení. Porota letos neudělila cenu za nejlepší český dokument.

Apolena Rychlíková
Proč je tak skvělé psát blog z filmového festivalu

Práce v médiích není většinou nic moc. Výjimkou je blogování z filmových festivalů.

Pavel Šplíchal
(Ne)možnosti dialogu

U příležitosti právě probíhajícího Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě přinášíme recenzi knihy Generace Jihlava, která je s touto každoroční událostí různými způsoby spjata.

Michal Böhm
Video: Ji.hlava BYLA

Přinášíme výstup z workshopu Ukaž (v) dokumentu vlastní perspektivu pořádaném A2larmem na dokumentáním festivalu v Jihlavě.

Petr Hauzírek, Martina Malinová, Hynek Trojánek
Danielův svět: Pedofil jako tragická postava

Dokumentární snímek Veroniky Liškové otevírá tabuizované téma pedofilní sexuality. Pouhé bourání tabu však na dobrý film nestačí.

Antonín Tesař
Poslední z tunerů

Svět českých tuningových srazů prorazil do české kinematografie. Zásluhu na tom má sociální portrét K oblakům vzhlížíme.

Antonín Tesař