Luca Guadagnino pět let po smyslné romanci Call Me By Your Name znovu režíroval Timothéa Chalameta. Podobenství o dvou mladých lidech, kteří se milují až k sežrání, získalo v Benátkách cenu za režii.
Mezi filmy režisérek nastupující generace se často objevují snímky patřící k takzvaným body hororům. Čím autorky tento subžánr láká? Přetiskujeme text z nového čísla A2, které se věnuje splatterpunku.
V hororovém sci-fi westernu Nene lítá v oblacích nad ospalým kalifornským rančem něco jako UFO. Skutečnými původci nebezpečí jsou ovšem lidé dole na Zemi.
Oživení hororové postavy z devadesátých let v podání režisérky Nia DaCosty je především údernou sociální kritikou. Při vší své vážnosti ale Candyman trochu zapomíná, že by měl být i hororem.
Hostem dalšího vydání podcastu o kultuře byl spisovatel, kritik, publicista a popularizátor hororu Martin Jiroušek, který přerámovává představy o tom, co horor je.
Písně mrtvého snivce – tak se jmenuje první sbírka povídek Thomase Ligottiho přeložená do češtiny, v níž se představuje unikátní a originální autor, kterého ocení především znalci hororu.
Režisér Ari Aster patří k nejzajímavějším osobnostem současného hororu. Podobně jako Jordanu Peeleovi mu na to stačily pouhé dva celovečerní filmy.
Remake slavného italského hororu Suspiria je zklamáním. Guadagnino si libuje v excesu, ale nedokáže mu vtisknout řád.
Proč jsou filmy Johna Carpentera dodnes živé? Jeho hororová filmografie dosud straší v popkulturní imaginaci především díky radikalitě některých svých prvků.
Komik Jordan Peele ve svém režijním debutu Uteč bourá fasádu postrasových Spojených států.
Pravděpodobně nejdiskutovanější televizní událostí posledních týdnů je nový osmidílný seriál Stranger Things.