V dalším dílu podcastové série Mix měsíce se opět věnujeme české klubové scéně. Dmitry Malyshev alias dMIT.RY působí na místní DJské scéně sedm let a jeho sety můžete slyšet v různých pražských klubech. Na svém labelu NeoViolence vydává nahrávky producentů z různých koutů světa a pod stejnou hlavičkou také pořádá klubové akce. Letos v dubnu oslavil páté výročí NeoViolence v novém prostoru Terminal B v areálu Nákladového nádraží Žižkov. Na této párty zahrály hvězdy jako Mumdance nebo Mickey Pearce. Dmitryho Malysheva si kromě toho čas od času můžete naladit na internetové stanici Radio23.cz, kde má svou pravidelnou hudební relaci. Na hodinovém mixu, který připravil exkluzivně pro A2larm, se dMIT.RY představuje v několika odlišných polohách: najdete zde skladby od Wena, Pinche, Tessely nebo Chaksy. Mix je volně ke stažení, a jak už je zvykem, doprovází ho krátký rozhovor s jeho autorem.
Pocházíte z Ruska. Můžete nám přiblížit, proč jste se přestěhoval zrovna do Prahy?
To je otázka spíš na mé rodiče. Když mi bylo devět let, navštívili jsme s rodinou o prázdninách Českou republiku. Nakonec jsme se rozhodli, že tady zůstaneme. Popravdě jsem rád, že se tak stalo. Během srpna bych měl dostat i české občanství.
Vracíte se někdy do Ruska? Dokázal byste porovnat ruskou a českou klubovou scénu?
Ani ne. Naposledy jsem byl v Moskvě zhruba před pěti lety. Přehled o tamější scéně mám jen díky několika lidem z Ruska a Ukrajiny, se kterými jsem v kontaktu. Vypadá to, že scéna je tam kvalitní. Ve velkých městech to žije, ale úplně do toho nevidím. Tipuju, že i tam, stejně jako všude jinde, to nejde úplně hladce.
Kdy jste začal s DJingem a co nejradši hrajete?
Teď na jaře je to sedm let. Pořád se snažím udržovat si široký rozhled v klubové muzice. Hledám si své klikaté cestičky mezi obrovskými bažinami hnoje. Kdybych to měl nějak zúžit do pár všeobecnějších žánrů, nejspíš bych uvedl bass, house, techno, electro. Ale to jsou v dnešní době příliš široké pojmy.
Máte nějaký oblíbený klub či pravidelnou klubovou akci?
Rád zajdu kamkoliv, kde je dobrý program. Bohužel takových míst je velice málo. Neexistuje klub, kam bych šel naslepo, to prostě v Praze nejde. Spíš je důležité mít přehled o jednotlivých pořadatelích. Ale rozhodně rád zajdu do Neone, MeetFactory, Crossu, když není volný vstup, Café Neustadt, Groove Baru nebo Basementu. Slyšel jsem, že už zase začíná zkušební provoz podzemního prostoru v Café v Lese. Promotérů, kteří tu s různě dlouhými rozestupy pořádají akce, je poměrně dost. Pokud to někoho zajímá, ať se podívá na facebookové stránky NeoViolence, kam do sekce Notes přidávám před každým víkendem vybrané klubové akce, které by měly stát za to.
Jaké DJs teď sledujete? Máte nějaký vzor?
Vzory už mít nepotřebuju a hudbu si prostě vybírám podle sebe. Rozhodně však nedám dopustit na hudebníky, jako jsou Oneman, Ben UFO, Joy Orbison, lidi z Night Slugs, Swamp81, ClekClekBoom, DJ TLR a jeho Créme Org., Opal Tapes, Move D, Motor City Drum Ensemble a tak dále. To by byl nekonečný seznam. Občas si říkám, že kdybych se nějak více vyhranil, byl by můj život lehčí.
Vedle pravidelného DJování se věnujete také svému labelu NeoViolence. Co jste od založení labelu očekávali? A co všechno plánujete do budoucnosti?
Abych to uvedl na správnou míru, NeoViolence jsem jenom já. Na všem kolem této „značky“ dělám sám. I když jsem párkrát zkusil zapojit i další lidi, nebylo to ono. Z počátku byl cíl jediný, a to pořádat akce okrajové taneční hudby. Postupem času se na to nabalily další činnosti jako propagování hudby na facebookové stránce NeoViolence, občasná výpomoc a spojování různých středoevropských a východoevropských promotérů s booking agenty, kteří hledali žánrově spřízněné promotéry. Mám i mini relaci v rádiu, která se živě vysílá na Radio23.cz. Občas se dostanu i k vydávání hudby producentům z různých koutů naší planety. Do budoucna bych rád vytvořil lepší on-line platformu, která by zahrnovala všechny tyto činnosti.
Můžete na závěr říct pár slov ke svému mixu? Na co se posluchači můžou těšit?
Mix se mi tak trochu vymkl z rukou. Málokdy se mi podaří udržet na stejné vlně, se kterou jsem mix původně plánoval, což ale podle mě není úplně na škodu, protože tak mám možnost představit několik svých tváří najednou. Mix se celkově nese v temné atmosféře. Hodí se do temného doupěte, kde se hudební inženýři a mladí hipsteři společně nechávají unášet rytmy podzemního bass a techna. Jejich trika jsou načichlá THC a propocená těla jsou nasáknutá MDMA. Jde o takový taneční rituál, který je naší společnou cestou z každodenní reality.