Mezinárodní umělecký tým projel kus Evropy dodávkou, aby zkoumal postsocialistické dopravní uzly. Výsledkem je poutavá výstava.
Co mají společného donáškové služby, středověk a karnevalové slavnosti? Všechny tři fenomény můžeme najít v nové umělecké intervenci Jonáše Strouhala.
Výstava Žen* – Růže – Píseň – Kost, kurátorovaná Hanou Janečkovou, se pokouší zprostředkovat mezidruhový dialog. Prospěla by jí ale větší srozumitelnost.
Cenu Jindřicha Chalupeckého získal Andreas Gajdošík. O finanční bonus se chce podělit s ostatními finalisty a cestu do New Yorku plánuje nahradit ekologičtějším společným výletem do blízké destinace.
Rozhovor se sochařem, pedagogem a výzkumníkem Pavlem Karousem o tom, zda existuje apolitické umění a jaká je u nás tradice angažovaných tvůrců.
Diplomka o posraném umění z brněnské FaVU VUT vyvolala nebývalou mediální odezvu. O čem ale tato vlna zájmu svědčí?
Za úspěchem čínské umělecké superstar hledejme práci se sociálními médii a schopnost ve zkratce vystihnout neuralgické body přítomnosti.
Strategickou výhodou nového českého projektu, který má být „Uberem na trhu s uměním“, je jeho ignorantský vztah k umění.
Rozhodnutí poroty udělit Cenu Jindřicha Chalupeckého Matyáši Chocholovi odráží krizi liberální demokracie.
Nový diskusní seriál výtvarného teoretika Jiřího Ptáčka na Artyčok.tv se věnuje případům, kdy umění zasáhlo do povědomí širší veřejnosti.
Jiří Fajt chce Národní galerii přiblížit světovým galeriím. Jenže i ty mají své problémy.
Finalisté letošní Ceny Jindřicha Chalupeckého zřejmě nemají co říct, a pokud ano, diváci to nezjistí.
Výstava organizovaná bankou a komerčními galeriemi s cílem získat pro umění kupce nemůže nahradit nefungující veřejné instituce.