reklama | Deník Alarm

Čtyři z pěti billboardů v Británii se nacházejí v chudých lokalitách

Britští aktivisté upozorňují, že billboardy propagující rychlé občerstvení nebo alkohol zvětšují nerovnosti ve zdravotním stavu obyvatel.

ekl
„Reklama nejvíc působí na ty, kteří tvrdí, že na ně nepůsobí,“ říká Jitka Burešová o vlivu reklamy na děti

Odbornice na internetový marketing vysvětluje, že se online marketing vždy pohybuje na hraně etičnosti. A co je to virtuální etnografická procházka?

Hynek Trojánek
Konec sexistické reklamy? 

Středeční rozsudek Nejvyššího správního soudu potvrdil, že sexuální objektivizace ženských těl v reklamě, která nesouvisí s nabízeným zbožím, je diskriminační a snižuje lidskou důstojnost.

Eliška Koldová
Odchod Krále

„Tohle je moje poslední video,“ sdělil v neděli večer šokovanému českému internetu youtuber Jirka Král. Kdo to vůbec je a proč by nás měl jeho odchod zajímat?

Hynek Trojánek
Potřebujeme vůbec Vogue?

První české vydání „ikonického časopisu“ vyvolává dojem předražené slátaniny, která se neumí rozhodnout, zda chce být katalogem, nebo časopisem. 

Marie Heřmanová
Mezinárodní festival animovaných filmů ANIFILM

Mezinárodní festival animovaných filmů ANIFILM se uskuteční v Třeboni od 1. do 6. května. Nabídne program naplněný tím nejlepším ze světa animace.

PR text
Začátek konce Facebooku?

Největší sociální síť sice nepřestává vydělávat, ale poprvé v historii zaznamenala pokles zájmu. Co za tím stojí?

Tomáš Grombíř, michalspina
Skrytá moc Silicon Valley

Rozhovor s Evgenym Morozovem o digitálním kapitalismu, datech i o tom, proč firmy jako Google podporují ideu základního příjmu.

Piotr Szostak
Sexistické prasátečko – soutěž trapností z horní dolní

Proběhl další ročník o nejsexističtější reklamu. Jako vždy se v něm utkalo to „nejlepší“, co marketéři přinesli na trh.

Johanna Nejedlová, michalspina
Dove se muselo omluvit za reklamu na bělení černošky

Kosmetická společnost Dove vyvěsila na Facebooku rasistickou reklamu na bělící krém. Po jeho použití se černoška změní v bělošku.

ond
Googlu hrozí rekordní ztráty

Evropská unie a kanadský nejvyšší soud prosazují regulace, které zásadním způsobem omezí fungování amerického digitálního gigantu.

Václav Drozd
Robejškova kryptická kampaň za conversky

Petr Robejšek jako by ve své kampani něco hledal. Spíš než hlasy voličů to možná je ztracené mládí. Anebo dělá reklamu na boty?

Anna Řezníčková
Jak ČT Sport otročí reklamnímu průmyslu

Profesionální sport se čím dál víc mění v nonstop reklamu. Product placement je všude a přenosy připomínají teleshopping.

Vojtěch Ondráček
Facebook cílí reklamu na citově zranitelné děti

Firma v posledních týdnech čelí závažným obviněním z rozsáhlého zneužívání dat uživatelů a podvodu.

drd, drd
Reklamy jsou špatné, áno? Ale občas se povedou

Koncern Heineken následuje Pepsi a natočil sociálně angažovanou reklamu. Nizozemský pokus ale dopadl o poznání lépe.

Lukáš Pokorný
Skandální odhalení z Berkeley: Pepsi nespojuje

Extrémně nepovedená reklama Pepsi sklidila oprávněný výsměch. Americký komik navíc empiricky prokázal, že plechovka koly nesbližuje.

Lukáš Pokorný
Billboardy, které dělají reklamu okolní přírodě

Americká umělkyně proměnila reklamní plochy v kalifornské poušti v obří poutače na podmanivou okolní krajinu.

jnb
Příliš drahá rovnost

Feminismus se čím dál častěji stává součástí marketingových strategií, které však ve své podstatě jdou proti jeho myšlenkám.

Eva Svobodová, michalspina
Krásnější než reklama

Berlínské bienále současného umění má letos na starost newyorský kolektiv DIS. S komercí bojuje pomocí jejích zbraní.

Alžběta Bačíková
Jak těžké je být ženou v konzumním světě

V Londýně se realizuje kontroverzní zákaz reklamy zobrazující „dokonalé ženské tělo“.

Marie Heřmanová
Seriál Mad Men aneb Jak se dělá Amerika

Geniální copywriter Don Draper dokáže udělat exkluzivní produkt i z léta lásky.

Karel Veselý
Oligarchové – okupanti mediálního prostoru

Situace v českých médiích čím dál víc připomíná dobu normalizace po roce 1968. Záleží na každém z nás, jak dlouho tato situace potrvá.

red, red
Spor o „Péespéčka“

Boj za regulaci reklamní plochy v Praze naráží na odpor billboardové lobby.

Michaela Pixová
Aquababes: Holčičky na prodej

Hit dívčí kapely Aquababes předznamenává nástup nové éry českého hudebního showbyznysu.

Karel Veselý
Kdo je u vás sexistické prasátečko?

Anticenu Sexistické prasátečko letos získaly poutače ČSSD a TOP 09. Zatímco ČSSD se omluvila, TOP 09 si za svým billboardem stojí.

Lucie Jarkovská
Proč letos neničím billboardy

Přesně před čtyřmi lety proběhl v Praze utajovaný útok, v jehož rámci bylo růžovou barvou přetřeno několik desítek reklamních billboardů. Jaký měla akce smysl?

Hynek Trojánek
Dar, o který nikdo nestál

Spuštění prodeje chytrých telefonů iPhone 6 vytočilo miliony zákazníků firmy Apple. Na přehrávačích se jim totiž objevila nová deska skupiny U2.

Karel Veselý
Hlavně důstojně

Ačkoli galerie Artwall ve svých projektech dlouhodobě usiluje o sociálněkritické přesahy, výstava Tomáše Třeštíka je spíš reklamou na společenskou stigmatizaci.

Zuzana Jakalová
MS Brazílie 2014: Mediální masopust

Sportovní žurnalistika spojuje zábavu se statistickými údaji a vytváří tak vlastní, striktně apolitickou realitu.

Vojtěch Ondráček
MS v Brazílii: Fotbal jako byznys

Navzdory úvodní výhře domácích fotbalistů, navzdory armádě v ulicích, navzdory očekávání státníků a zprávám masových médií se odpor proti fotbalovému mistrovství světa v Brazílii nikam nevytratil. Protesty pokračují a dále si berou na mušku nejen rozhazovačnost brazilské vlády, ale i samotnou roli fotbalové organizace FIFA (Fédération Internationale de Football Assocation). Právě tato instituce stojí za proměnou […]

Vojtěch Ondráček