kulturní publicistika | Deník Alarm

Teror empatie, který neodhalil Turka. Za co všechno může kulturní publicistika?

Josef Chuchma v textu pro ČT art obviňuje levicovou kulturní publicistiku z nedostatku empatie vůči společenským okrajům, plete si ale příčiny a následky.

Karel Veselý
Podcast speciál: Kulturní publicistika jako kecy v hospodě

Mimo obvyklé podcasty přinášíme záznam diskuse z festivalu Beseda u bigbítu. O kulturní politice a publicistice jsme tu mluvili s Annou Štičkovou a Karlem Veselým.

Eva Klíčová
Nadšením nájem nezaplatíš. Kultura je v médiích první na ráně, novináři se v krizi začali sdružovat

Devadesátková mentalita, podle níž si zaslouží přežít jen to, co nejvíc vydělává, prostor pro kulturu v médiích postupně vymazává. Kulturní žurnalisté si proto založili vlastní podpůrnou platformu.

Táňa Zabloudilová, Miloš Hroch
Důvěřuj, ale prověřuj

Redaktoři kulturních rubrik sami přispívají ke špatné informovanosti čtenářské obce o umění. Ukazují to rozhovory s novou ředitelkou sbírky umění Národní galerie.

Anežka Bartlová
Na titulní straně

„Každý den mi přijde 40–50 tiskových zpráv z nejrůznějších kulturních institucí. Naprostá většina má dvě strany a přílohy 10 MB. Věřte mi, že i kdybych chtěla, není prostě v mých silách to vše číst a složitě dohledávat, o čem vlastně ta konkrétní výstava je. Pokud chcete výrazně zvýšit šanci, že si váš e­mail otevřu, prosím, neposílejte mi tiskové zprávy ani pozvánky. […]

Ondřej Fuczik