Na filmovém festivalu letos dominovaly ženy a téma vzpoury proti patriarchátu. Přesto Cannes nelze považovat za místo progresivních změn.
Za 78 let existence je to poprvé, kdy zvítězily snímky autorek dvakrát po sobě. Dřív byly ženy na festivalu oceňovány jen jednou za řadu let.
Na které filmy stojí za to jít se podívat na letošním Mezinárodním filmovém festivalu v Karlových Varech? Přečtěte si několik tipů našeho pravidelného spolupracovníka.
Festival v Cannes se vrátil v plné síle s jednou z nejlépe hodnocených soutěží posledních let. Mezitím vzrostl vliv online distributorů festivalových filmů.
Letošní program festivalu Mezipatra bude kompletně online. Diváci z celé republiky tak budou moci absolvovat průlet dějinami postupného zviditelňování queer komunity.
Festival, který má ambice být celospolečenskou platformou, letos skončil předčasně. Po vypuknutí epidemie koronaviru ale částečně fungoval online.
Nultý ročník festivalu Serial Killer, za kterým stojí dramaturgyně a producentka Kamila Zlatušková, si zaslouží pokračování – měl by se ale zprofesionalizovat.
Mezinárodní festival animovaných filmů ANIFILM se uskuteční v Třeboni od 1. do 6. května. Nabídne program naplněný tím nejlepším ze světa animace.
Korejský režisér čelí dalším obviněním ze sexuálního násilí a kvalita jeho filmů upadá. Světová kinematografie by měla obojí reflektovat.
Filmy Petra Horkého, Víta Klusáka a dua Klára Tasovská – Lukáš Kokeš byly vybrány do klíčových programových sekcí jedné z nejprestižnějších dokumentárních přehlídek.
V kinech Lucerna a Atlas se uskuteční 12. ročník přehlídky aktuální německé, rakouské a švýcarské kinematografie.
Hlavní cenu karlovarského festivalu získal film, jenž se zcela vymyká zaběhnutým vzorcům české kinematografie.
Učitelka je zřejmě zatím nejslabší film Jana Hřebejka. Přesto měla v Karlových Varech u diváků úspěch.
Jedno ze zvláštních uznání poroty na letošním karlovarském festivalu získal poslední film Jana Němce.
Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě se dočkal nečekaného rozuzlení. Porota letos neudělila cenu za nejlepší český dokument.
Práce v médiích není většinou nic moc. Výjimkou je blogování z filmových festivalů.
Do Karlových Varů doputoval z festivalu v Cannes francouzský snímek Zákon trhu, který se s pozorovatelskou pečlivostí a až dokumentárním přístupem věnuje každodenním problémům obyčejných lidí.
V pátek začíná karlovarský filmový festival. Jaké filmy na něm letos má smysl zhlédnout?
Přinášíme výstup z workshopu Ukaž (v) dokumentu vlastní perspektivu pořádaném A2larmem na dokumentáním festivalu v Jihlavě.
Dokumentární snímek Veroniky Liškové otevírá tabuizované téma pedofilní sexuality. Pouhé bourání tabu však na dobrý film nestačí.
Svět českých tuningových srazů prorazil do české kinematografie. Zásluhu na tom má sociální portrét K oblakům vzhlížíme.
Čtyřicátý ročník filmové přehlídky v Uherském Hradišti je plný lapsů. S diváky však počítá jako s jistotou.
Proč jsou některé filmové přehlídky prestižní a jiné ne? A proč jezdit do Karlových Varů?
Jaké trendy a atrakce vládnou současné festivalové filmové tvorbě?
Dvojici filmů uvedených na karlovarském festivalu spojuje monotónnost.
Proč dostal cenu karlovarského festivalu za umělecký přínos právě Mel Gibson?
Také filmový experiment a brakové žánry mají své místo ve festivalovém programu.
Pokračujeme v sérii krátkých komentářů ke karlovarskému filmovému festivalu.