Filmová a televizní fakulta v Praze je o krok blíž odvolání děkana.
Nový historický film Bůh s námi se vyžívá v introspekcích intelektuálně a citově založených představitelů stavovského povstání, na historickou realitu se zapomnělo.
Minulý týden zemřela režisérka, „dokumentaristka z donucení“ a střihačka Drahomíra Vihanová.
Pokus o velkolepé ztvárnění životního příběhu Milady Horákové by rád byl zachycením kolektivní paměti. Spíše ale bude rychle zapomenut.
Poslední dokument Olgy Sommerové Červená se řadí k dílům, která jsou postavená na nedosažitelnosti hlavních hrdinek.
Hlavní cenu karlovarského festivalu získal film, jenž se zcela vymyká zaběhnutým vzorcům české kinematografie.
Svět podle Daliborka je zdlouhavou reality show o zoufalém muži, který si pustil filmový štáb do bytu. Nic víc.
O loňské filmové úrodě a nominacích na Českého lva jsme hovořili s filmovým kritikem Kamilem Filou.
Na seriálu Pustina je nejpřekvapivější, že se nestal mnohem větším hitem.
Letošní porota Mezinárodního festivalu dokumentárních filmů v Jihlavě udělila první cenu hned dvěma snímkům.
Jaký je přístup současných českých dokumentaristů k lidem s hendikepem?
Učitelka je zřejmě zatím nejslabší film Jana Hřebejka. Přesto měla v Karlových Varech u diváků úspěch.
Jedno ze zvláštních uznání poroty na letošním karlovarském festivalu získal poslední film Jana Němce.
Výpravný televizní velkofilm Hlas pro římského krále je nepovedený žánrový mišmaš.
Necelé dva roky po triumfální Cestě ven přichází do kin nový film Petra Václava s dvojznačným titulem Nikdy nejsme sami.
Poslední esejistický snímek české dokumentaristky Heleny Všetečkové představuje českou společnost jako široké názorové řečiště.
Film o poslední popravené ženě v Československu je místy nekoherentní a přes snahu o artový přístup obsahuje i několik zbytečných klišé.
V pátek nás ve věku 79 let opustil jeden z nejoriginálnějších a nejsvéhlavějších českých filmařů.
Sebevědomý snímek slovinského režiséra je dalším důkazem o vzestupné tendenci českého hraného filmu.
Do kin vstoupil dlouho očekávaný film Filipa Renče sledující osudy herečky Lídy Baarové. Je po všech stránkách špatný.
Dokumentarista Tomáš Kratochvíl se snaží osobním přístupem nastolit jinou optiku v přístupu k romské problematice, ale nedaří se mu proniknout do hloubky.
První dva díly třetí série Českého žurnálu otevírají závažná témata, ale nijak výrazně se s nimi nekonfrontují.
Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě se dočkal nečekaného rozuzlení. Porota letos neudělila cenu za nejlepší český dokument.
Příběh romského boxera lavíruje na pomezí dokumentu a fikce. Právě to mu ale částečně škodí.
Opomíjí-li česká filmová kritika Karla Vachka, ignoruje tím významnou větev nejen české kinematografie.
K dnešním 75. narozeninám filmového režiséra Karla Vachka uveřejňujeme sérii příspěvků týkajících se jeho přínosu kinematografii i pedagogického působení.
Neziskové organizace po týmu kolem Kamily Zlatuškové žádají omluvu za pořad Třída 8.A. Ignorují přitom kontext dlouhodobé práce této kreativní producentky.
Poslední snímek dokumentaristky Heleny Třeštíkové, který ve čtvrtek jde do kin, zůstává ve vakuu mimo čas, dobu a společnost.
Svět českých tuningových srazů prorazil do české kinematografie. Zásluhu na tom má sociální portrét K oblakům vzhlížíme.
Film Díra u Hanušovic patří k nejlepším českým komediím poslední doby. To ovšem není žádná velká pochvala.