Česká televize | 2. stránka | Deník Alarm

Příběhy 20. století: svědectví o spletitosti minulého režimu

Nová dokumentární série České televize se vymyká obvyklému černobílému hodnocení normalizace.

Veronika Pehe
Posouvat hranice normality

Film Rozálie Kohoutové Czech Tech lze považovat za důstojný dokument o české freetekno scéně. Schází v něm však jeden postatný rozměr: drogy. 

Lukáš Rychetský
Jak ČT Sport otročí reklamnímu průmyslu

Profesionální sport se čím dál víc mění v nonstop reklamu. Product placement je všude a přenosy připomínají teleshopping.

Vojtěch Ondráček
Andrej Babiš: Změna jako status quo

Co můžeme očekávat od Andreje Babiše, pokud se stane premiérem? Oproti Orbánovi a Kaczyńskému působí pořád ještě jako liberál. To se ale může celkem snadno změnit.

Pavel Šplíchal
Četníci chyceni do pasti vlastního žánru

Dnes končí dvanáctidílný seriál České televize Četníci z Luhačovic. Divákům nabídl další veselé příběhy bez dobového kontextu.

Pavel Baloun
Konec retra?

Seriál Svět pod hlavou by rád byl ostalgickým výletem do normalizační minulosti i žánrovou detektivkou. Nedaří se mu ale tyto dvě roviny skloubit.

Matěj Metelec, Veronika Pehe
Skoro trefa. Rada kritizuje Českou televizi

Rada pro rozhlasové a televizní vysílání upozorňuje na nevyvážené informování České televize o amerických prezidentských volbách. Díl viny ale nese i americké zpravodajství.

Peter J. Tunkis, Kateřina Vráblíková
Pustina: chudinské porno, nebo syrová realita?

Na seriálu Pustina je nejpřekvapivější, že se nestal mnohem větším hitem.

Jan Bělíček
Jsou zakomplexovaní čeští kosmonauti k popukání?

Seriál České televize o cestě Čechů na Měsíc je spíše vypočítavým marketingem než satirickou ranou na solar.

Antonín Tesař
Vážení spoluobčané, veselme se

Včerejší předvolební superdebata byla spíše spektáklem než seriózní politickou diskusí.

Jan Motal
Mattoni a Non-Quality TV

Nejdražší seriál v historii České televize dál rozšiřuje propast mezi současnými zahraničními trendy a českou televizní produkcí.

Tomáš Janáček
Fénix jako úspěšná PR akce

Kdyby nebyl Fénix operací Útvaru pro odhalování organizovaného zločinu, ale PR akcí mediální agentury, šlo by o skvěle odvedenou práci.

Pavel Šplíchal
Karel a strašidla

Výpravný televizní velkofilm Hlas pro římského krále je nepovedený žánrový mišmaš.

Tomáš Janáček
Veřejnoprávní avantgarda

Detektivní minisérii Modré stíny se podařilo překročit rámec naší standardní televizní produkce.

Tomáš Janáček
Naděje umírá první

Česká televize se rozhodla neprodloužit smlouvu jedné z nejprogresivnějších kreativních producentek Kamile Zlatuškové.

Apolena Rychlíková
Případ chybějící krve v České televizi

Co přebývá a co schází ve filmovém zpracování procesu s Leopoldem Hilsnerem?

Pavel Baloun, Vít Strobach
Oční chirurg z Damašku na obrazovkách ČT

Samozřejmost a suverenita českotelevizního výstupu Bašára Asada je především zprávou o absenci kvalifikovaných zahraničních redaktorů.

Matěj Metelec
Znovu začít myslet filmem

Mezinárodní festival dokumentárních filmů v Jihlavě se dočkal nečekaného rozuzlení. Porota letos neudělila cenu za nejlepší český dokument.

Apolena Rychlíková
Star dance… když jsou hvězdy stereotypní

Minulou sobotu odstartovala další řada populární televizní show Star Dance. Jak vypadá údajný vytříbený humor Marka Ebena?

Jiří Jelínek
Ku-klux-klan s příchutí Svěráka

Česká televize vyvažuje prouprchlický skeč z dětského pořadu laškovnou troškou poctivého rasismu z dílny zasloužilého písničkáře.

Jan Bělíček
Otevřený dopis Radě České televize

Výběr „hostů“ do diskuse na téma uprchlické krize v pořadu Události, komentáře a jiná porušování Kodexu ČT vedou k legitimizaci názorů založených na nenávisti a demagogii.

Jan Bělíček
Semelová, Kuras a svoboda slova

Připravovaný soud s Martou Semelovou je důležitým signálem pro naše chápání svobody slova. Důsledná novinářská práce je však ještě podstatnější.

Apolena Rychlíková
Česká média obětí trollů a neschopnosti svých zaměstnanců

Diletantství České televize názorně ukazuje, proč Západ prohrává informační válku s Ruskem.

Petr Gočev
Třída 8.A v ghettu odsudků

Neziskové organizace po týmu kolem Kamily Zlatuškové žádají omluvu za pořad Třída 8.A. Ignorují přitom kontext dlouhodobé práce této kreativní producentky.

Táňa Zabloudilová
Nemáme, nejsou, nechtějí

Česká televize výběrem hostů do diskuzních panelů stvrzuje panující stereotypy a podílí se na genderové diskriminaci.

Kateřina Kňapová
Psychedelická apokalypsa Času na dobrodružství

Česká televize uvedla animovaný seriál Čas na dobrodružství, který staví na nespoutané imaginaci a má úspěchy u dětí i dospělých.

Karel Veselý
Bez husitů by Hus nebyl

Filmové zpracování příběhu Jana Husa zamlčuje podstatné okolnosti jeho života, aby ho přiblížilo dnešnímu ateistickému Česku.

Milena Bartlová
Hipsteři podle Látala

Režisér Jan Látal se v jednom z dílů dokumentárního seriálu Kmeny ujal úkolu zachytit scénu, pro niž se vžilo publicistické klišé hipsteři. Výsledkem je rovněž klišé.

Tomáš Schejbal
Televizní Kmeny: Hooligans, kteří nebyli hooligans

Druhý díl z cyklu Kmeny měl být o subkultuře Hooligans. Dá se říct, že byl o fotbale o fandění, o strkanici s policií, ale o fotbalových chuligánech jsme se nedozvěděli vůbec nic.

Petr Sachrick
Oligarchové – okupanti mediálního prostoru

Situace v českých médiích čím dál víc připomíná dobu normalizace po roce 1968. Záleží na každém z nás, jak dlouho tato situace potrvá.

red, red