Cannes | Deník Alarm

V Cannes vyhrály ženy, k opravdové proměně má ale filmový průmysl pořád daleko

Na filmovém festivalu letos dominovaly ženy a téma vzpoury proti patriarchátu. Přesto Cannes nelze považovat za místo progresivních změn.

Tereza Domínová
Parazit: neúprosný řez společenskými nerovnostmi

Divácky úspěšný snímek Parazit, který je rovněž prvním jihokorejským vítězem hlavní ceny z festivalu v Cannes, střídá rodinnou komedii s jízlivou satirou.

Jan Šíma
Ušlechtilá fosilie Noaha Baumbacha

Stylově v pátek třináctého vypustil Netflix film The Meyerowitz Stories. Datum uvedení je ale asi jediné, čím může překvapit.

Jan Smutný
Dvojí život dominance

François Ozon natočil vizuálně sofistikovaný thriller Dvojitý milenec, který tvrdí, že „za vaše posrané životy“ můžou gynekologické obtíže.

Jan Smutný
Jménem zákona se svlékněte

Vynucování dostatečné obnaženosti na francouzských plážích usvědčuje liberální demokracii ze lži.

Apolena Rychlíková
Francouzská policie donutila ženu vysvléct burkiny

Čtveřice policistů obestoupila ženu odpočívající na pláži v Nice a donutila ji vysvléct plavecký úbor.

onb, onb
Stylizovaný portrét zlovolného jedince

Jedno ze zvláštních uznání poroty na letošním karlovarském festivalu získal poslední film Jana Němce.

Klára Kolářová
Festival v Cannes vsadil na ojetiny

George Miller a jeho devítihlavá hydra, jak předseda něžně nazval ostatní porotce, v neděli vybrali nové vítěze prestižního festivalu.                                                                                                          

Jakub Horňáček