Novým králem youtuberů je americký filantrop MrBeast

Youtuber MrBeast o víkendu překonal indický kanál T-Series. Předplácí si ho přes 270 milionů uživatelů.

kve
Foto Fidias, Wikipedia Commons, CC BY 3.0 DEED

Šestadvacetiletý tvůrce videoobsahu Jimmy Donaldson alias MrBeast se nově ujal vedení v žebříčku nejpopulárnějších kanálů portálu YouTube. Minulý víkend dokázal získat v rekordně krátkém čase dva miliony nových předplatitelů, čímž přeskočil indický kanál filmové společnosti T-Series, jenž shromažďuje bollywoodská videa a trailery. MrBeast byl už nějakou dobou nejpopulárnějším sólovým tvůrcem na YouTube, teprve teď se ale stal absolutním číslem jedna. V neděli 2. června se mohl pochlubit počtem 266707995 předplatitelů a od té doby mu ještě další miliony přibyly. Proto se nezdá, že by ho konkurenční indický kanál mohl znovu dohnat.

„Konečně jsem po šesti letech pomstil Pewdiepie,“ oznámil MrBeast na sociálních sítích v odkazu na medializovanou válku o trůn YouTube, která proběhla na konci roku 2018 mezi švédským youtuberem Felixem Kjellbergem (aka PewDiePie) a zmíněnou indickou stránkou T-Series. Švéd se o vedení s filmovou společností přetahoval až do jara 2019 a na jeho podporu tehdy vystoupili i další tvůrci, mezi nimiž byl i MrBeast, který svému kolegovi dokonce zaplatil billboardy s výzvou k odběru jeho kanálu. Odpor byl ale marný a PewDiePie musel uznat porážku. Média tehdy psala o nové éře internetu, v níž budou v žebříčcích popularity vládnout stránky a kanály z lidnatých regionů, jako je třeba Indie, a „západní“ internet ztratí svoji dominanci. O pár let později je ale zase všechno jinak.

MrBeast se nejprve proslavil jako tvůrce videí s bizarními kaskadérskými kousky. Jednou se snažil rozbít sklo s použitím stovky megafonů, jindy v přímém přenosu sledoval hodiny zasychající barvu nebo se pokoušel 24 hodin točit fidget spinnerem. Největší nárůst popularity zaznamenal v letech 2017 a 2018. Přispěly k tomu také různé výzvy fanouškům, během nichž rozdal milion dolarů. „Největší filantrop na YouTube“ – jak ho nazvala média –  třeba uspořádal soutěže o přežití ve stylu Battle Royale či Squid Game nebo zorganizoval obří turnaj ve hře kámen-nůžky-papír, v němž vítěz získal čtvrt milionu dolarů.

MrBeast je čtyřnásobným vítězem Steamy Awards, cen pro internetové tvůrce, vloni ho Time zařadil do stovky nejvlivnějších lidí na planetě a také vládne seznamu nejlépe vydělávajících celebrit na internetu. Má řetězec restaurací prodávajících burgery a vlastní značku čokolády. Před měsícem oznámil, že ve spolupráci s Amazonem vyvíjí novou reality show, která se bude vysílat na Prime Videos a její vítěz dostane pět milionů dolarů, což bude největší obnos, který kdy kdo vyhrál v dějinách popkultury. Je také známý svojí filantropickou aktivitou – jeho firma Beast Philanthropy rozdává jídlo v chudinských čtvrtích amerických měst, posílá zásilky bot africkým dětem, buduje studny v Africe nebo rozdává techniku do škol. V rámci projektu Team Seas platí odstraňování odpadků z oceánu.

Tento článek mohl vzniknout jen díky podpoře čtenářů

Podpořte nás

Čtěte dále